Carioca BV
Adres: Grote Berg 4 5611KK Eindhoven Tel : 040 2455337 Fax : 040 2457822
Lokatie: Eindhoven
04-06-2003: Recensie door Erwin Timmerman
Op de hoek van de Grote Berg, tegenover het Eindhovens Dagblad, zit het Braziliaanse eetcafé Carioca. Ik kom er al jaren en ze maken nog steeds de lekkerste spare ribs die ik ooit gehad heb. Op maandagavond en dinsdagavond zijn die nog extra goedkoop ook (€ 7,95).
Ambiance
Het is een gezellig restaurantje, waarin, naast mooie warme houtkleuren, de kleuren groen en geel (van de Braziliaanse vlag) in ruime mate aanwezig zijn. In het midden staat een soort eilandje met een nep-jungle erop. Nep-palmbomen met knuffelbeesten (een knuffelslang!!) erin, kleine knuffelaapjes die aan touwtjes (eh, sorry, "lianen"

van het plafond hangen, en als klap op de vuurpijl een levensgrote knuffel-chimpansee in een gele overall-broek op een fiets. Erg melig, grappig en leuk. (4 vorkjes)
Originaliteit/Kwaliteit
De kwaliteit van de spare ribs is werkelijk subliem. Zo goed, dat ik er nooit iets anders durf te bestellen omdat ik het jammer vind dat ik dan de spare ribs niet gehad heb. Maar er staan allerlei lekkere dingen op de kaart (mexicaanse bonenschotel, gerechten met stukjes kipfilet etc...) dus misschien de volgende keer... :-) Mijn vrouw heeft er ooit gevulde paprika's gehad en die vond ze ook verrukkelijk.
Maar goed, deze keer maar weer de spare ribs genomen. Op normale dagen kun je die onbeperkt eten voor 12,95. Op maandag en dinsdag voor 7,95, maar dan niet onbeperkt. Je krijgt dan een groot bord met 2 spareribs, een bolletje mexican rice (of Brazilian rice zal het in dit geval wel zijn), platte brede friet, een behoorlijke hoeveelheid lekkere rauwkostsalade en twee sausjes (knoflooksaus en whiskeysaus). Je kunt extra spare ribs bestellen voor € 2,- per stuk. Aangezien ik aan 3 spare ribs wel genoeg heb (en mijn vrouw zelfs aan 2), zit ik dan nog steeds € 3,- onder de normale prijs. Plus het feit dat je je niet "verplicht" hoeft te voelen zo veel mogelijk te eten, om maximum profijt uit een onbeperkte maaltijd te krijgen :-) En zó gezond zijn spare ribs nou ook weer niet, om je daar helemaal lens aan te eten... kortom: wij eten er dus meestal op maandag. Nu ook weer en de spare ribs waren als vanouds verrukkelijk. (4 vorkjes)
Bediening
De bediening is overvloedig (in aantal mensen), jong en enthousiast, maar wel een beetje slecht gecoördineerd. De vorige keer kwam er iemand onze bestelling opnemen, terwijl we die net hadden afgegeven aan iemand anders, en kregen we tot 2 keer toe een bestelling voor een andere tafel voorgeschoteld, voordat ons eigen eten arriveerde. Ze werken dus zeer enthousiast langs elkaar heen, zeg maar. Ik heb dat destijds in de enquête aangegeven en deze keer waren er geen fouten in de bediening. Misschien zijn ze er beter op gaan letten, of misschien was de vorige keer gewoon al een uitzondering. (2 vorkjes)
Tevredenheid
Wederom uitstekend gegeten in een gezellig restaurantje voor een zeer schappelijke prijs. Door de prima prijs/kwaliteitverhouding uiteindelijk 4 vorkjes! Een aanrader dus.