| Vuurtje maken |
| Gepost
door : SARS
Op: 19/10/2004 23:27 |
| Er is niets leukers middernacht met vuur spelen. Een explosief doch duurzaam vuur is dus wel belangrijk. Een mogelijkheid is bijvoorbeeld aanmaken met lampenolie en daarna dieselolie of zonnebloemolie.... Alle explosieve en absurde ideeën zijn welkom.... |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
zilverdingske Op: 22/10/2004 15:54 |
|
| beste Sars, <br /> aangezien jij er nogal veel vanaf schijnt te weten, vroeg ik me af of je op die manier ook het vuur van de liefde brandend kunt houden, of zijn daar weer andere technieken voor?<br /> <br /> Verder ben ik benieuwd of wat het beste hout is voor een explosief vuur? Dennenhout omdat het zo knettert? Of is vurenhout bij uitstek geschikt voor vuren?<br /> <br /> Ik wacht vol spanning op je antwoord <br />groet<br /> zilverdingske |
|
| Gepost door:
SARS Op: 23/10/2004 01:00 |
|
Voor het vuur van de liefde hebben we andere olie nodig, ik weet niet of die brand maar voor het vuur van de liefde werkt die prima .....<br /><br /> Het beste hout voor een explosief vuur is dennenbomen met veel hars... en natuurlijk bamboe dat doet het ook erg goed.... kijk wel uit, het gaat harder dan je denkt .... houd het dus bij een vuurstapel van max. 8 meter doorsnede :>
|
|
| Gepost door:
Bensven Op: 11/11/2004 08:09 |
|
| Bij doorsnedes boven de 8 meter spreken eigenlijk meer over Bamboem!<br /> Daarnaast bestaat er een verbeterde versie van brandhout, bij weinigen <br /> bekend maar de kenners noemen het: brand-hardhout.<br /> Maar dit geheel terzijde.<br /> <br /> Bensven
|
|
| Gepost door:
SARS Op: 11/11/2004 19:45 |
|
Ja maar Bensven, hoe kom je dan aan zo brand-hardhout tijdens het wildkamperen ?
|
|
| Gepost door:
E.Ikenboom Op: 13/11/2004 12:36 |
|
| Ik denk door in een bos te gaan kamperen waar veel hardhout is hier in Europa zijn dat eiken. Maar als je nog betere kwaliteit zoekt zul je naar de binnenlanden van Centraal Afrika moeten gaan. De Jungle in dus. | |
| Gepost door:
SARS Op: 14/11/2004 10:49 |
|
Nou ik vind toch dat bamboe veel meer baboem levert hoor, nachtwacht is mijn getuigen, die kun je het navragen. Die eik van jou houdt het misschien wel langer vol dan bamboe maar veel minder explosief :> en bovendien heb ik niet het idee dat jij een eerlijk antwoord geeft op mijn vraag want ik heb jou nog nooit met een eik uit het bos zien komen. Wel met stukjes eik maar toen kwam je ergens anders vandaan
|
|
| Gepost door:
Rene Jansseen Op: 27/11/2004 15:22 |
|
| BAMBOE RULES !!<br /> Vind ik.<br /> SARS heeft helemaal gelijk. <br /> De naam hardhout doet echter wel vermoeden dat het vuur dan hard brandt, en als<br /> dat niet zo is, en je hebt hart voor de goede zaak, dan zit er niks<br /> anders op als hard op zoek gaan naar meer hardhout, en als dat er dan niet meer<br /> is, dan heb ik er een hard hoofd in of het vuur nog wel hard gaat branden, maar<br /> dat geeft niet want we hebben toch altijd hardstikke veel bawoesj bij ons.<br /> <br /> |
|
| Gepost door:
Bensven Op: 30/11/2004 08:00 |
|
Hoe kan het trouwens dat wanneer je veel Brand drinkt je een (hard)houten kop krijgt? <br />Is dit een vorm van recyclen danwel authentieke zuid Urugaanse re-inkanaries?<br /> <br /> Bijzonder is ook dat wanneer je veel water drinkt na dat je nog veel meer Brand hebt gedronken het hout niet re-inkanarpiet, dit gebeurd alleen wanneer je helemaal af gebrand bent <br /><br /> Wie helpt mij uit de brand met deze brandende vragen?
|
|
| Gepost door:
Pinokkio Op: 30/11/2004 19:13 |
|
| Ik weet alleen dat je veel geluk hebt als je een (hard)houten kop hebt en geen Baboem houten kop.<br /> Het laatste is wel heel definitief je kop barst dan uit zijn voegen door het uitzetten van de lucht. Dit lucht wordt veroorzaakt door de luchtbelletjes in de Brand.<br /> Dus wanneer je Brand drinkt zonder belletjes zou je theoretisch ook een baboem houten kop kunnen krijgen/hebben |
|
| Gepost door:
SARS Op: 09/12/2004 20:11 |
|
uhhh... ja, doe maar wat ....
|
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |